2009. december 28., hétfő

/TO P 1 00 _ Pt. 9

20. Madonna - Hung Up
Madonna utolsó igazi nagy slágere egyben 2005 legnagyobb slágere is. A pop királynője ismét kiváló producert szerződtetett maga mellé, akivel sikerült összehozni egy (többé-kevésbé) jó lemezt is. A Hung Up, mint az ismeretes az Abba slágert, a Gimme Gimme Gimme-t samplerezi.




19. Editors - An End Has a Start
Az Editors diszkográfiájában egy kulcsfontosságú szerzemény a 2007-es album címadó dala. Az End Has a Start elképesztő íven mozog és már az első pár akkord egy örökzöld himnuszt predesztinál.




18. Gnarls Barkley - Crazy
2006 egyik legnagyobb meglepetése a Danger Mouse producerből és a Cee Lo énekesből álló Gnarls Barkley, akik egy kicsit más megvilágításba helyezték a soul-t és az R'n'B-t, értsd: nem ugyanazt az uniformizált szart tolták, amit megannyi más előadó. Ennek meg is lett az eredménye, a Crazy rangos díjakat söpört be és kommerciális hasznot is hozott a konyhára.




17. Sigur Rós - Hoppípolla
A Hoppípolla a Takk... egyik legnagyobb energiabombája, fülbemászó dallama pedig álmodozásra íródott, nem mellesleg az izlandi kvartett egyik legnagyobb slágere. Kötelező darab.




16. Caesars - Jerk It Out
A Jerk It Out egy iPod reklám révén hozta meg a népszerűséget a Caesars számára. A Farfisa szintin egy ujjal elpötyöghető egyszerű dallam mintapéldája "a kevesebb több" felfogásnak, nem mellesleg a '80-as évek szintipop lázát is felelevenítheti egy pillanatra.



És az iPod reklám:



15. The Horrors - Sheena Is a Parasite
Bár a Horrors első lemezén leginkább a krautrock hatása érvényesült, amit aztán az idei Primary Colours-on tovább tökéletesítettek, a Strange House hemzsegett a különböző punk hatásoktól is (pl. proto-punk). A Sheena Is a Parasite címében az örökbecsű Sheena Is a Punk Rocker-t (Ramones) eleveníti fel, hozzáadva mindazt, amit Horrors alatt értünk, összecsomagolva kb. másfél percbe - mindezt úgy, hogy az egyszeri zenerajongónak és/vagy hallgatónak nem lesz elege a második akkord után.




14. Arctic Monkeys - When the Sun Goes Down
Ami 2006-ban a Crazy volt az R'n'B/Soul műfajában, az a When the Sun Goes Down volt az indie rock-ban. Alex Turner-ék egyik legnagyobb slágere Sheffield két arcáról szól, egészen pontosan arról, hogy azon a környéken, ahol a srácok eleinte próbáltak minden megváltozik, ha lemegy a nap.




13. Vampire Weekend - A-Punk
A Vampire Weekend A+ minőségben viszi tovább a Talking Heads hatását, megtoldva egy kis surf rock-kal, barokk pop hatásokkal, meg egy csomó minden mással, aminek a tárgyalása talán nem is olyan fontos, ha figyelembe vesszük, hogy ilyen kaliberű slágerek születnek az újrahasznosítási folyamat eredményeként.




12. Coldplay - Fix You
Chris Martin-ék a Fix You-t Gwyneth Paltrow édesapjának emlékére írták. Chris Martin-ék a Fix You-val katapultálták magukat a slágerlisták élmezőnyébe. Chris Martin-ék rohadt nagy maximalisták, akik azóta is ilyen kaliberű számokban gondolkodnak, holott ez a műfaj nekik annyira nem áll jól, főleg annak tekintetében, hogy az X&Y-tól kezdve a U2 hatásának fontossága kb. 80-85%-ra emelkedett a Coldplay zenéjében, egyértelmű okok miatt. Chris Martin-ék jobban tennék, ha megtalálnák a helyes balanszot a stadionhimnuszok és az intim balladák között.




11. Beck - E-Pro
Ha lenne egy olyan listám, amin minden idők legjobb albumnyitányai szerepelnének, Beck tutira felülkerekedne mindenkin. Én személy szerint nem tudok másik olyan előadót említeni, aki nyolc stúdiólemezből haton olyan nyitányt produkál, illetve ad elő, hogy az ember gyakorlatilag észre sem veszi, hogy órák óta csak ugyanazt a dalt hallgatja, mert egyszerűen nem képes továbblépni a lejátszási listán. Pedig érdemes, főleg a Guero esetében, ami egy újabb csúcsmű a Mellow Gold és a Odelay után. Csúcsművet pedig ugyebár erősen ajánlott csúcsteljesítménnyel kezdeni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése