2011. március 17., csütörtök

A_Z ÉV TIZ/E D LEG JO B B /V IDEÓI 2 0 0_6



ARC_T I C MONKEY/ S W H E N T H E_SU N G O E S D /OW N
Bár a View from the Afternoon is egy remekül sikerült klip, a When the Sun Goes Down mégis hitelesebben adja vissza mindazt, amivel Alex Turner és társai negyven percen keresztül foglalkoznak bemutatkozó albumukon, a nagyszerű Whatever People Say I Am, That's What I'm Not címűn.




Ráadásként pedig itt van a Summy Man c. rövidfilm, ami tulajdonképpen e videó kibővített változata.






B A T F O R LASH E_S W HA T'S /A G IR L_ TO D O?
Natasha Khan zenei projektje megalkuvás nélküli, igazi experimentális popzenét ígér nekünk, s ezt maradéktalanul be is tartja. A What's a Girl to Do? pedig ehhez tartja magát. Egyszerűen nagyszerű.




B ECK C E LL PHONE'S D_E_A D
Bár szerintem a Cellphone's Dead e változata (mert hogy van másik is) Michel Gondry legkevésbé emlékezetes videója, de még így is jobb, mint a sokévi átlag, szóval szereplése e listán abszolút indokolt.




THE DECEMBER I S T/S _O V/ALE_N C I A!
Nesze neked Lady Gaga! Ha egy uszkve négy perces dallal szeretnénk valamit kezdeni kilenc percben, nos, azt valahogy így kell csinálni.




G N A R L_S BARK LEY C R A Z_ Y
Tény, hogy a Smiley Faces és a Gone Daddy Gone klipjei is fantasztikusak, ötletesek, etc., mégis a Crazy az, ami legközelebb áll ahhoz, amiről a Gnarls Barkley, Cee-Lo Green és Danger Mouse közös zenei projektje szól.

Sajnos nem találtam beágyazható videót, úgyhogy kénytelenek lesztek rákattintani a képre, ami elvezet a YouTube-ra.


JAR V I S COCKE_ R D O N'T L E T H I M W ASTE YO UR TI ME_
Esszenciális Jarvis Cocker. Könnyed, pofátlan, majdhogynem katartikus.




JUSTICE V/S S I M I A N_ W E A RE Y O UR FRIEND_S
Ezt valóban meg kell magyarázni? Nem hiszem.




KEANE_ CRYSTAL/B A L L
Személy szerint oda meg vissza vagyok az olyan videóktól, amik egy saját kis történetet járnak körbe, ill. dolgoznak fel. Nos, ilyen a Crystal Ball-hoz készült promóciós kisfilm is. Érdekes.




THE_K I LL ER S W_HEN YOU W_ERE /YOU NG
Bár a Bones humoros videója is odateszi magát, a When You Were Young - újfent - jobban illeszkedik az együttes második albumához. Jobban reprezentálja azt, na!




T HE_ KNIF E MA RB L /E /H OUS_ E
A Knife nem csak zeneileg, de audiovizuálisan is behatárolhatatlan családi vállalkozás (Dreijer tesók, ugyebár). Akinek még nem lenne magától értetődő: a svéd popzene bizony elvont.




M U S E_ SUPER/M ASS IVE_ B LACK H _OLE
2006 legjobb popdalához egy olyan videó dukál, ami kellőképpen karizmatikus, s - a Muse-hoz híven - enigmatikus, elvont. Még mindig visszasírom a Black Holes & Revelations-t. (Persze, a Knights of Cydonia is eszméletlen.)



PLAC EB O/ SON G T O SA Y GO O DB YE
2006 a Placebo számára is emlékezetes volt, Meds c. (felemás) dolgozatuk végre meghozta számukra a sikert a tengerentúlon is, s badarság lenne lebecsülni ebben a folyamatban a Song to Say Goodbye szerepét. Egyértelműen a lemez egyik legkiválóbb dala, amihez bizony egy emlékezetes videót is sikerült fabrikálni.




RAZOR/LIGHT_ I N T H E MORNING_
Annak ellenére, hogy egy kicsit nyúlja a Franz Ferdinand-féle Michael-t, kifejezetten jópofa és emlékezetes darab a Razorlight eddigi legjobb videója.




T_HO M Y O R K E HARROW/D O W N H ILL_
A Knife után itt egy kis absztrakt könnyűzene, à la Thom Yorke. Megér egy misét.




THE_ VE I L _S A DVIC E F O R YOU/NG M O_THERS TO_ B/E
A Veils második lemezének (Nux Vomica) egyik fénypontja megérdemli a hozzá készült videót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése